Sunday, October 7, 2012

Shinji

Assalamualaikum,

Hari ini aku nak bercakap tentang Shinji,
Shinji tu kalau dalam bahasa jepun,
bermaksud Percaya.
Percaya ni pula ada banyak perkataan inggeris,
yang lain-lain maksudnya..

ShinjiRunAway dalam SketDance xD

Aku agak kalau Shinji baca ni mesti dia dah
kecewa, ingatkan nak review blog dia
rupanya cerita pasal percaya pula hahaha
Taklah, aku memang nak review pun.
Saje muqaddimah tentang Percaya sebentar..

Hari ini aku nak promote satu blogger ni,
tengok tajuk pun dah tahu, Shinji.
korang kenal tak siapa Shinji ni?
Kalau tak kenal apa salah berkenalan dgn dia.

Nama sebenar dia pun aku tak tahu juga,
dia tulis dalam blog tu Shinji Izac, tu nama betul dia ke?
wAllahualam..
harap dia menjawab nnti hak2
Ataupun dia ni peminat anime Bleach,
sebab tu gunakan nama Shinji?

Hirako Shinji character dalam Bleach.


Shinji ni rajin datang baca entry-entry aku..
buktinya, kalau korang check satu-satu entry aku
mesti ada je nama dia..
Sebab tu lah dia jadi Top Commenter agaknya.
Kalau tgk dari blog achieve dia pun aku rasa
dia start berblogging dari bulan October juga.
(betul ke? ke start menaip entry dari bln october)

Tak bosan pula kau baca blog aku eh?
tapi aku pun selalu juga baca entry dia.. <--ni bangga diri ke apa?
Bukanlah sebab aku rajin, tapi sebab entry dia best2
cerita tentang pengalaman dia dan mcm2 lagi.
Dia ni juga seorang Riders & peminat motor.

ni lah jentera merah kesayangnya.


 
Jom lah ramai-ramai terjah blog dia ^^
Walaupun tak ramai followers dia (no offense)
tapi followersnya semuanya jenis rajin jenguk blog dia,
katanya Kualiti lagi penting dari Kuantiti..
Tu lah antara alasan dia tolak segmen yg aku tagged,
tapi aku setuju juga tu ^^
 
Sebab aku sendiri rasa dh ramai follower hantu kt blog aku ni,
dtg terjah & follow me back then hilang kemana ntah >.<
 
Click banner utk terjah blog dia, Its All About Me :D
 
 
Ni pula doodle Shinji yg dia request semalam,
kalau korang teringin nak buat juga,
jom terjah link ni Siapa Nak Doodle-Noodle.

Ini bukan doodle yg dilukis oleh saya sendiri
credit to KawaiiPandah




245 comments:

  1. amboii. untunglahh hehehe
    tapikan conan ade sebut shinji tu hehehe

    ReplyDelete
  2. Alamak..tak sempat nak rebut pole position..>.<

    Nama sebenar dia Shinji Ono..lalalala~

    p/s: kualiti lagi penting daripada kuantiti..very true..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaaaa..nama dia Faizal..and I guess, wife dia nama Aziha..:D

      Delete
    2. erkk..bini? aku blur bro..hahaha..bini apanya ni?

      Delete
    3. Erk.. mcm mana boleh termasuk bab bini pula ni? o.O

      Delete
    4. tu yg aku blur tu..tak dapat tangkap..:-w

      Delete
    5. lembs la korang ni..cari sendiri la h..hahaha

      Delete
    6. ohoooo...aku dapat tangkap dah..okey2..aku tukar, aku nak kuantiti!! kahkahkah..

      Delete
  3. betul tuh.. kualiti lg bagus dri kuantiti kan..

    ReplyDelete
  4. Hey org hebat! Jgn ckp shinji je suka dan xboring
    Menterjah blog awk! Sy rasa ramaiiiiii org suka!
    Sbb tu sentiasa tggu new update dari awk :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahhh terharu aku baca xD
      xde lah owh biasa2 je lah =.="

      Delete
  5. UNTUNGNYE . BILE NAK REVIEW BLOG AKU PLAK NI .. HEHE .. MENGHARAP SMBIL WAT MUKE CUTE CAM KUCENG PARSI .. OK KE ? KUIKUI ..

    BLOG DIA BESHHKAN .. HOHO .. MOTO DIE SMART GILER .. KALO AKU NAK PINJAM COMPIRM DIA XKASI .. HAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAH TNGGU AKU JADI COMMENTER KAU KE 2K DULU LAH BARU AKU REVIEW.. xD

      AAH KAN? HAHAH BIASA LAH MOTOR KESAYANGAN ;P

      Delete
  6. woww moto dia. hehe..
    setuju! kualiti lagi penting dr kuantiti. :)

    ReplyDelete
  7. alalala aku setuju biar kualiti dr kuantiti :)



    lawa doe doddlle tuh ..

    fuyooo :)

    ReplyDelete
  8. kaki anime. huhuhuhuhu..semua anime. emmm. huhuhu

    ReplyDelete
  9. aishh boleh jd geng ni.. ena pun kaki anime juga tapi tak se otaku macam dahulu.. hehehe.. nk terjah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ish aku pun minat xde lah otaku mana pun xD
      yup2 silakan terjah ^^

      Delete
  10. nak pi terjah dia jugak...nak jugak doodle anime cengitu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah buatlah dlm website tu xD
      yup2 silakan terjah ya ^^

      Delete
  11. da lame xlyn bleach, xsmpat da.... da terjah da beliau... hikhik sgt menarik entry2 beliau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah dh lama juga tinggal bleach ni xD
      tapi naruto dgn one piece still layan haha
      thanks2 ^^

      Delete
  12. ko bukan gambar panjang berjela .. sepanjang dua kilometer nak kena scroll baru bole komen gara-gara komen 'attach' bukan 'pop-up'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha mcm tu pula xD
      ntah kenapa aku rasa entry aku semuanya pnjang2
      kesian kt org yg pnt2 baca haha

      Delete
  13. wakakaka...
    gatai xde keje lah tuwh :P

    meh nk citer asal usul camne leh dapat nama "shinji"

    Hirako Shinji dari bleach, tu fav char sepanjang zaman ler..
    lebih kurang 3-4 tahun lepas, guna nickname "shinji88"
    dalam forum moto..

    Then bila jumpa dengan budak2 moto, diorang terus panggil
    "shinji" sebab diorang tak taw nama betul..semua pggil nickname je..

    izac plak singkatan dari FA-IZAL, dengan L ditukar jadi C..
    so gabungan shinji.izac
    even FB pun shinji.izac,
    sume bnde dah shinji.izac, sbb name tu dah melekat terus

    haha... betul ler kualiti dari penting dari kuantiti..
    tu kan kata2 kau masa baru wat blog dulu :P

    ps : Thnx 4 da review :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owh ptot lah.. sekarang ni lekat terus,
      maknanya betul lah En H ckp Faizal nama kau.. nama wife Aziha? yker?

      Hahah no problem ^^
      thanks juga review aku kali ke-dua

      Delete
    2. Betui ler tu..
      Encik H g stalker aku smpi komen pun die g bace..hahaha
      yg nama aziha tu pun tul gak,tp x kawen lg..hihihi

      Delete
    3. eh belum ke? hahaha..ingatkan sudah..sebab kau taip 'bini' :D

      Delete
  14. Hahahhaa!si Sinji dan Motonya!! Nice!

    ReplyDelete
  15. best gak layan kartun nih... doodle2 pon comel blh design gitu... hehehe xD

    ReplyDelete
  16. kualiti penting daripada kuantiti. eh betul juga tu, nak terjah dia la.

    ReplyDelete
  17. aku suke blog die

    rajin gak die dtg blog aku

    #blog kite sme2 gembire layoutnye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah memang rajin dia tu..
      haha tu lah kan xD
      nnti aku tulis entry pasal layout gembira ni hak2

      Delete
  18. sekarang terasa nak doodle juga macam shinji.
    baiklah...kita terjah!
    kejap...nak tukar jadi rukia:P

    ReplyDelete
  19. boleh belaja bahasa jepun dari blog ko ni. bagus2..tiap hari ada je word jepun. hikhik

    ReplyDelete
  20. bestnya org review blog..
    terbaik lah :)

    ReplyDelete
  21. untung lah di riview .. hehe .. doodle tak pandai . dodol pandai .

    ReplyDelete
  22. owh...shinji tuh percaya...ok2 dpt perkataan baru..! heee... eh..kena terjah nih..terpikat dgn motor beliau lahhhhhh...

    ReplyDelete
  23. jom kite serbu.. hoho.. *baru tahu yg shinji tu percaye..hihi*

    ReplyDelete
  24. Shinji tu macam Ee ke minat kartun jepun ? hehe

    ReplyDelete
  25. wah peminat setia anime ni. smua ada kat blog ni..hehe.. keep writing ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ish tak lah minat sgt xD
      ada lah beberapa jenis anime yg suka ^^

      Delete
  26. shinji..akhirnya sy bljar stu bahasa jepun ngeeeeeee =)

    ReplyDelete
  27. bila laaaa nak rasa orang tue review aku ewah! hikhikhikhik. baru aku tau wah sinji tu percaya huhuhu

    ReplyDelete
  28. pernah tengok cite bleach tu.. tapi ingat-ingat dan lupa terus..
    setuju dengan kualiti lagi penting dari kuantiti..

    aku seorang follower hantu!! <-- tak tipu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ish mana ada ^^
      kau rajin je dtg singgah sini.. sbb tu aku ltk dlm bloglist :D

      Delete
    2. Hahaha..
      nasib baek la aku bukan follower hantu..
      aku rajin bw je :p

      Delete
  29. Bleach... Dh agak lame tinggal, mse lepas episod nak selamatkan rukia tuh memang dah rak bace dah..huhu

    ReplyDelete
  30. wah.... ala2 mat rempit jugak shinji nie... peminat motor.... remy nak pi terjah lah......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah mat rempit ke? tak tahu lah xD
      yup silakan terjah ^^

      Delete
    2. Oit,oir..aku bukan rempit.. Terbako telinge nie dengar..
      hahahaha. :p

      Delete
  31. err.. saya..saya rajin tak baca entry kamu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rajin juga owh xD
      kalau tak mcm mana boleh masuk top commenter kan? ^^

      Delete
    2. top commenter tu menarik pulak. nak tuto bley tak? :D

      Delete
  32. saje je .. aah kan terus reply komen ..

    takpe asalkan blog senang loading tak serabut iklan terbang2 la ..

    ReplyDelete
  33. oh peminat bleach juga kena gi terjah ni..hehe

    ReplyDelete
  34. hehehe !! CP nak gi terjah jgk :D follow tak follow tak penting , yang penting saling datang mendatangi , hahaha !! sori CP tak Xcelent BM mase SPM dulu , hehehe !!

    ReplyDelete
  35. Thank you visiting my blog..i appreciate so much..With blog, me (myself) can practice english writting with vocabulary at the same time reading the Star News Paper online....improve our self from time to time..

    ReplyDelete
  36. Baru tau shinji tu maksud dia percaya.. :)
    Comel doodle tu..^^

    ReplyDelete
  37. Best kalau pandai berbahasa Jepun.. kakak tumpang seronok

    ReplyDelete
  38. arini bljr bnda bru lg..hihi
    p/s :try lah pkai ok utk klit brmyk gk ;-)

    ReplyDelete
  39. nanti akak terjah blog shinji lak..hehehe
    Kualiti lagi penting dari Kuantiti..setuju sangat ^_^

    ReplyDelete
  40. penuh bergaya naik morot merah tu..hehehe

    Salam perkenalan dr Epilog SYurga Cintaku (http://alinmarlini.com)

    ReplyDelete
  41. haa...shinji tu mmg rajin komen blog org... baik budaknyer... :)

    ReplyDelete
  42. Yup, betul2. Tapi itulah, nak capai kualiti tu yg susah sangat !

    ReplyDelete
  43. Erm.... pas ni nak folo blog Shinji lah pulak.... Cuma OKje nak tanya nape Doodle sekarang ni mcm perut buncit je...he..he..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampaknya start 8 Oct....'orang tu' dah start menghilang..... komen dah tak de balasan..... kena upah Detective Conan cari ni...

      Delete
  44. errkkk.. follower hantu? hmmm... tak dinafikan ramai aje skrg ni. hehehe...

    k.izan pun baru tau shinji tu maksudnya percaya. nak terjah blog shinji jugalah~

    ReplyDelete
  45. aku setuju sgt.kualiti lgi penting dri kuantiti

    ReplyDelete
  46. haha,,shinji ni rempit ea..br tahu.
    tp mmg suka la terjah blog dia.
    kualiti tu penting :-)

    ReplyDelete
  47. Everything, tmbh sket jambang kat doodle tu. lol. jk. makin ramai, makin lak kita tak tahu camne nak lawat blog org. Sbb tu kot prefer kat blogger yg rajin dtg komen sbb dorg 'jelas' membaca entri kita. lol.

    ReplyDelete
  48. jap, nak pergi jenguk sekejap...

    ReplyDelete
  49. setuju sgt kita perlu pembaca setia bukan setakat follower aje ! nnti free KA terjah dia

    ReplyDelete
  50. bertuah badan dapat review dari blogger popular ni :)

    ReplyDelete
  51. Sharing is blogging? er...first time dengar. huhu

    p/s: sorry, comment tak de kaitan dengan entri. haha :P

    ReplyDelete
  52. salam kenal :-)

    unik pulak nama tu eyh?? mesti peminat tegar anime nie..insyallah akan terjah juga

    ReplyDelete
  53. sama gak .. aku amek kat page lordhtml.blogspot.com aku bagi dua hari lepas .. cuma aku tukar size gambar jadik 15x15 ..

    ReplyDelete
  54. Hari ini aku nak bercakap tentang Shinji, <-- tak dengar suara pun? Hahahaha..

    aku pun selalu jugak terjah blog dia tu.. santai.. best baca. hehehe.. lagipun nama blog dia pun unik..

    ReplyDelete
  55. Aku ingat kau nak review pasal Anime. Haha! Okeyy! Memandangkan kau dah promote, boleh la aku visit bila aku free nanti. Diulangi, BILA FREE. Sekarang busy ni :P

    ReplyDelete
  56. nanti akak terjah dia.. besar motor dia..

    ReplyDelete
  57. wah3...bestnya dia..eh aku suka Hirako Shinji ..haha..tapi paling aku suka Zaraki Kenpachi laa..haha

    ReplyDelete
  58. boleh la guna ayat pasni "kau shinji tak ape yg aku cakap nie?" errr boleh ke idak

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak leh la.. sebab shinji bukan maksud percaya semata2..

      Shin = truth @ reality
      Ji = rule @ governance

      jadi bdasarkan perbincangan dari worldwide,
      Shinji brmksud "the rule of truth" atau "faithful second(son)"

      Delete
    2. lupe...
      Ji = two, rule or governance :P

      Delete
  59. xaci.. shinji dapat doodle. nak gak nak gak

    ReplyDelete
  60. kalau shinji maksud percaya. kalau shiji izac bermaksud ape plak. hehhee

    ReplyDelete
  61. waaa....dah banyak orang komen..tak tahu nak komen apa..huhuhuhuh

    ReplyDelete
  62. wah! menarik nie...gua tak penah lagi pi blog beliau...cm best jew..sat lg gua terjah..hehe

    ReplyDelete
  63. Wah! Peminat anime ni..comel..hehhehe

    ReplyDelete
  64. shinji=percaya, kalau percaya padaku? Shinjipadaku? kakaka..k guro je, harap shinji the bloger tak tersentak.

    ReplyDelete
  65. KY belum kenal shinji ni, nanti KY terjah

    eemmm...KY suka citer bleach

    ReplyDelete
  66. assalamualaikum daisuki ^^

    sebelum tu mungkinkah fiza pengomen yang terakhir lagi? fiza curi curi masa untuk jenguk diasuki ni. heheh. lagu tu wherever you go - richard marx. nanti download la :p

    fiza selalu jugak stalk blog dia sebab dia selalu ada dekat comment blog daisuki. blog dia best! fiza suka stalk blog orang yang suka penuhkan diri dia dekat ruangan comment. heheh.

    ReplyDelete
  67. banyaknya ni komen, saya suka saya suka :)

    ReplyDelete
  68. Amboi... shinji tu peminat motor, InsyaAllah ada masa saya terjah blog dia. skrg ni E&E tgh syok buat doodle ek...

    p/s thanks sbb masuk blog sy dlm your bloglist. actually di blog sy, bkn blog list tp recent updated blog list.... ho ho ho....

    ReplyDelete
  69. terjah.. ehehe.. btol tu kualiti lagi best dr kuantiti.. ehehe.. ^_^

    ReplyDelete
  70. Aku pun nak menerjah blog rider jentera merah ni...

    ReplyDelete
  71. tak kenal maka tak cinta. eh. ada kena-mengena tak? pernah tengok bleach tp tak pernah tau pun nama watak dalam tu.

    ReplyDelete
  72. shinji ea.. okay insyaAllah e'in terjah blog die ea.. :)

    ReplyDelete
  73. baru je terjah blog shinji tu....
    mcm sekepala je korang ni...heheh

    ReplyDelete
  74. nnt hakak terjah blog shinji2 mcm besh jer..sukalah masuk tgk blog kartun ala ala detektive conan.heheh..btultuh mmg kualiti lagi bagus dr kuantiti=)

    ReplyDelete
  75. dh terjah.. support sesama blogger.. =)

    ReplyDelete
  76. Salam kunjungan.

    Baru dpt tahu makna shinji..hehehe.

    ReplyDelete
  77. Shinji-nama dah ala2 Jepun tu :)

    ReplyDelete
  78. perghh gempak gle motor besar.stylo la.hehehehhehe
    dpt sbijik pergh!!!!

    ReplyDelete
  79. wah smart....kem salam nnti..hehehe:P

    ReplyDelete
  80. yg jepun2 ni guwe xphm. keturunan jepun eh? hehe.

    ReplyDelete
  81. 1st time aku datang sini. And say hello

    ReplyDelete
  82. kdg2 bila sibuk jadi follower hantu gak...kih2...
    erm toi la kualiti vs kuantiti,kualiti la utama.

    ReplyDelete
  83. er, teringat seseorang bila baca tentang shinji ni huhu :p

    ReplyDelete
  84. okayyy. saya ikut kata awak terjah blog diaa. weeehuuu! :)

    ReplyDelete
  85. dh terjah blog shinji-kun, hehe... >_<

    best kn kalo ade pengomen tegar kat blog kite...

    ReplyDelete
  86. Percayalah... hehehhe cantik motor dia dik..

    ReplyDelete
  87. terjah blog dier..haha..ehh blog aku ko tak nak rview? hahahaha.. #buat muka tak malu..haha

    ReplyDelete
  88. untuk kawan blogger baik aku ..

    Tag tiga rakan blogger untuk membuat esei sama bertajuk 'Esei: Perilaku anak Malaysia dulu sehingga sekarang'. Linkkan jawapan ke ruangan komen blog ngatmisanji untuk memenangi hadiah bernilai RM300. Tarikh tutup sehingga 19 Oktober 2012.

    ReplyDelete
  89. wah untung la dia , siap buat entry untuk dia lagi . oke syg terjah dia . hee :)

    ReplyDelete
  90. Aku nak jadi tomodachi kau. Lagipun blog ni warna warni. Aku suka warna warni. sebab aku suka deepavali. Tapi blog kau banyak elemen jepun. Tapi takpelah.



    Ok bye.

    ReplyDelete
  91. wehhhhh pegi mana nie? lama x hupdate?

    ReplyDelete
  92. Encik EE, aku punyalah menjelajah blog kau bila aku sampai rumah, tapi entri lama yang kau biarkan?

    ReplyDelete
  93. 0o0o, shinji tu percaya ker..sy pon layan jgk komik + anime jepun tp xtau pon makna dia..hehe oh ya, doodle tu kiut lah..hihi

    ReplyDelete
  94. alolo..omeynye doodle tu..ok..nnti mun terjah ye..

    ReplyDelete
  95. Nak kenalan dgn die bolehh???huaaa..huaaa..huaaaa

    ReplyDelete
  96. Salam.

    Last time ak dtg,blog mu ungu. Skrg ijau merah,hehehe. ^_^

    Aku terjah jap blog shinji :)

    ReplyDelete
  97. betul sgt tu. readers lebih penting dr followers. :)

    ReplyDelete
  98. updatelahhhhh hehe dh masuk kamu dlm bloglist wink

    ReplyDelete
  99. heheh nasib ko tak letak nama jepun kan everything? hehe btw menarik jugak blogger yang letak nama nama jepun ni.. misteri.

    ReplyDelete
  100. fuyoo ! abang motor besar pun ade blog. siap rajin komen lagi. tak macam saye.. adehh. nak terjah dia lah ! hehe

    ReplyDelete
  101. ilmu baru hari ni..shinji tu maksudnye percaya..hehe

    ReplyDelete
  102. yahhh...cute doodle tu...tu...6pak sweet je..hahahah

    ReplyDelete
  103. blogger lelaki sentiasa simple. haha. vote for kualiti

    ReplyDelete
  104. nak cari pembaca setia memang payah.. ish ish ish..

    ReplyDelete
  105. cane ko buat dot jp ni .. aku check referring site

    ReplyDelete
  106. setuju prinsip Shinji...kualitu tu lebih penting daripada kuantiti,huhuhu...:P

    ReplyDelete
  107. shinji..? mcm nama jepun ye, munkin diambil dari karekter anime..
    akan terjah blog dia..

    ReplyDelete
  108. Shinji..
    kalau production site kualiti lah yg paling diambil kira. kalau banyak tp xde serupa la xde kan.. setuju sgt apa yg dicakap tu =)

    ReplyDelete
  109. minat betul kamu dengan jepun ehh :)

    ReplyDelete
  110. hari ni akak dapat stu prktaan baru....shinji-percaya...

    ReplyDelete
  111. mangai !! skrol punya skroll baru sampai kat bawah ni... letih.... bagi aku rehat jap..

    ReplyDelete
  112. ya benar kalau entrynya saja best^ kita membacanya juga senang sobat

    ReplyDelete
  113. Percayalahh...
    Lama tk singgah sini
    tenet tenat...hiho

    ReplyDelete
  114. Hi kamu!! ^^ Maaf sebab lambat dtg sini. Oh, terima kasih sbb sudi jenjalan & cmment kat blog saya =')

    Japgi nak terjah blog shinjii pulak~ xD

    ReplyDelete
  115. Huhuhu..name shinji itu comel..wah, nak terjah blog "percayalah" pulak..ngehehe..=D

    ReplyDelete
  116. Jenguk petang Ahad....Apsal lama tak update ni...bz ke dik..

    ReplyDelete
  117. shinji dalam bahasa jerman apa pulak? :p

    ReplyDelete